Marià Casals, creador de contingut i soldador
- Marià Casals ha fusionat la tradició familiar del taller de soldadura amb la creació de continguts a xarxes socials
- Steam4all, un projecte de Barack Obama al Moianès
El programa En Router, presentat per Thais Villas, es desplaça fins a la comarca del Berguedà per conèixer Marià Casals, un jove que ha creat la seva pròpia empresa de fabricació de mobles que promociona a través d’Instagram. Amb 29 anys, ha transformat l’ofici familiar de soldador en una nova manera de guanyar-se la vida des de Gironella, un poble de la comarca del Berguedà.
Una família de soldadors
En Marià, que es defineix com a creador de contingut, explica que la seva família sempre s’ha dedicat a treballar el ferro: “A casa meva sempre hi ha hagut soldadors. Va començar el meu besavi, el meu avi, el meu pare... Han tingut una empresa que ha passat de generació en generació”.
El petit dels Casals, però, ha donat un nou aire a l’ofici del clan aprofitant “un racó en aquest taller” per “començar a crear aquests mobles” sota la marca de Weld On i que, com ell mateix aclareix, porten el ferro com a metall principal.
El salt a Instagram
“La meva feina com a soldador, la marca, es basa en l’artesania. M’adono que és interessant quan la gent m’ho comença a dir. Rebo un parell d’ofertes en començar a ensenyar productes”, explica l'influencer rememorant com va començar la seva aventura professional. A banda d’aquestes petites comandes, li va sorgir l’oportunitat de col·laborar amb un instagramer per promocionar la marca “i allà es va disparar. Vaig veire que això no era un joc i que li podia treure suc. D’això fa 4 anys”, apunta.
En Marià va estar vivint a Barcelona un parell d’anys, però va adonar-se que no li calia: “La meva feina es basa en les tecnologies, em dedico a Instagram, faig servir el mòbil, l’ordinador...”. Per això va decidir tornar a Gironella, ja que, tal com ell mateix diu, “treballava millor i estava millor amb la vida en general estant aquí”.
La clau de l’èxit
Tot i treballar el mateix tipus de materials, en Marià té clares les diferències entre el seu negoci i el de la seva família. “L’empresa familiar ha estat sempre una cosa de boca a orella. El meu és promocionar-me a les xarxes, Facebook, Google Ads, etc.”, concreta. A més a més, assegura que no li cal botiga física perquè el seu públic no està al poble sinó online. “Antigament, quan vaig començar, el meu pare flipava perquè no entenia com funcionava” recorda mentre reflexiona que “és heavy quan penso que estan veient el meu vídeo des d'Austràlia o Estats Units”.
Quina és la clau del seu èxit? “La meva feina es basa en l’artesania. Intento ensenyar el procés en la creació de mobles. Tenen ànima pròpia, una història, tenen molt d’amor, i veure el treball que hi ha al darrere, que és molt gran i que la gent no s’espera, és molt guai. A més a més, per la meva part, també és molt enriquidor veure quan a una persona li agrada”, admet Marià Casals.