Consum amplia la vigilància davant les ofertes fraudulentes pel Black Friday
- S'inspecciona els preus de 80 empreses d'electrònica, articles de roba i productes per a la llar
- Hi ha 41 expedients sancionadors contra companyies pel Black Friday del 2023
Les ofertes fraudulentes pel Black Friday, que se celebra el 29 de novembre, tornen a situar-se en el punt de mira. La Generalitat anuncia que ha ampliat la vigilància sobre els falsos descomptes en un 45% fins a 80 empreses que concentren la major part de rebaixes de preus de productes durant aquestes setmanes prèvies.
A través de l'Agència Catalana de Consum, s'inspeccionarà a companyies dedicades al sector de l'electrònica, d'articles de roba i complements per a la llar. En total, s'analitzaran els preus de 2.960 productes, dels quals 2.660 a través d'Internet i 300 a través de botigues físiques. Una vigilància que es va iniciar a finals del mes de setembre i conclourà el 2 de desembre amb la fi del Cyber Monday.
El principal objectiu de l'Agència és detectar publicitat enganyosa i evitar la competència deslleial. La normativa estableix que els descomptes han d'incloure el preu original i el rebaixat, aquest últim ha de ser el més baix del producte en els últims 30 dies abans de la promoció. Els infractors per vulnerar els drets dels consumidors podrien enfrontar-se a sancions de fins a 100.000 euros.
Les recomanacions pels consumidors per part de l'Agència són: extremar les precaucions amb la compra per Internet comprovant si la pàgina web és segura, revisar la descripció del producte i comparar el preu original amb el rebaixat.
Black Friday 2023: 41 expedients sancionadors
La campanya anterior de Black Friday, la Generalitat va controlar els preus de 55 empreses i va obrir 41 expedients sancionadors. Entre tots aquests, disset es van resoldre amb multes per competència deslleial de 185.000 euros en global.