Enlaces accesibilidad

Catalunya, a la cua en matemàtiques amb més d'un 40% d'alumnes amb rendiment baix

  • Ho ratifica un estudi de l'Associació Internacional per a l'Avaluació del Rendiment Educatiu
  • Educació defensa que està impulsant mesures per revertir els resultats, però alerta que requereix "temps"

Per
Escena de clase participativa: profesora con camisa naranja explica lección en pizarra, alumnos con las manos levantadas.
educació

Més d'un 40% dels estudiants de quart de primària catalans tenen un rendiment baix o molt baix en matemàtiques. Així ho ratifica l'Estudi Internacional de Tendències Matemàtiques i Ciències, que situa així Catalunya a la cua en aquesta assignatura.

El Departament d'Educació, per la seva part, ha defensat que està impulsant mesures per millorar els resultats en matemàtiques de l'alumnat, però ha alertat que els canvis en educació "necessiten temps".

L'assignatura més fluixa

Les matemàtiques continuen sent l'assignatura més fluixa per a l'alumnat català. El nou estudi, fet per l'Associació Internacional per a l'Avaluació del Rendiment Educatiu, mostra que un 41,8% dels estudiants de 4t de primària tenen un nivell baix o molt baix en aquesta àrea.

De fet, Catalunya és un dels tres territoris amb puntuacions més baixes, només superat per França i Xile.

Educació vol més formació

Educació ha reconegut que la tendència és negativa, però ha insistit que s'estan impulsant mesures, tot i que els resultats no s'obtindran d'un dia per l'altre. Així ho ha dit la presidenta del Consell Superior d'Avaluació, Mercè Andreu.

Andreu ha explicat que s'ha abordat aquest tema des de molts vessants, però focalitzant-se en la formació dels docents i en la millora de l'anàlisi dels resultats. A més, assegura que treballen en diverses mesures, algunes ja en marxa i d'altres que es començaran a treballar.

Entre aquestes mesures hi ha el programa Florence, que s'ha posat en marxa aquest curs. La realitat, però, és que a principis de curs només s'havien apuntat 87 centres dels 200 que s'havien previst inicialment i la conselleria treballa per incrementar aquesta xifra.

D'altra banda, està previst posar en marxa dos postgraus per aprofundir en les competències docents de matemàtiques, un adreçat a professors de secundària en actiu que no tinguin el grau de matemàtiques i un segon per a mestres de matemàtiques en actiu d'educació primària que vulguin exercir com a referents i formadors docents.