L'estació de metro de Passeig de Gràcia viatja al passat
- El metro de Barcelona celebra els 100 anys recreant l'estació del 1924 amb personatges i cartells de l'època
- Fins al 1982, aquesta parada de l'actual L3 rebia el nom d'Aragó
Barcelona esdevenia la dotzena ciutat del món en instal·lar el transport públic suburbà. Parlem del 30 de desembre de 1924, quan s'inaugurava la primera línia amb quatre parades, des de Catalunya fins a Lesseps. El que és ara l'L3.
Pel centenari, l'estació de Passeig de Gràcia ha tornat enrere en el temps i ha recreat l’antiga estació d’Aragó. Un revisor ha animat els usuaris a sortir dels vagons i, per a sorpresa de tothom, els ha assegurat que es trobaven en el segle XX.
“🚇 El Metro de Barcelona estrena el centenari.
— RTVE Notícies (@rtvenoticies) December 30, 2024
L'estació de Passeig de Gràcia torna enrere en el temps i col·loca a l'andana el nom de l'antiga estació Aragón (1924-1982) | @miriam_andgut @RTVECatalunya pic.twitter.com/YjMufJwgSa“
I així ho sembla, hi ha rajoles a terra amb forma hexagonal, informació de la línia original i anuncis de l'època decorant les parets. Després, han aparegut actors interpretant personatges de la classe treballadora, benestant o fins i tot, un bisbe. Entre ells, hi havia l’exalcalde, Darius Rumeu i Freixa o l’arquitecte Antoni Gaudí
A més, al vestíbul de Consell de Cent de l’estació s’hi ha instal·lat una placa commemorativa pels 100 anys de servei.
Va ser la llavor del servei del metro, que ara, un segle després, s'ha convertit en un indispensable per als barcelonins. Actualment, compta amb 8 línies, 167 estacions i 165 trens i té una mitjana d'1,5 milions de viatges al dia.
Enguany Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) té preparades diverses activitats al llarg de l'any: des de visites a les estacions fantasma i als simuladors de conducció de trens, fins a una cursa a un dels túnels i diferents actes, exposicions o edicions de llibres
100 anys de vida i, per tant, d'història
Del 1924 al 1982 l'estació com ara la coneguem tenia un altre nom: Aragó. Però els cartells retolaven Aragón, una imposició del castellà.
De les primeres quatre parades, van sorgir moltes més; fins a 1935, quan l'esclat de la guerra va paralitzar el creixement. I després, va seguir el seu camí de manera imparable.
Va arribar al Besòs, a Poble Sec i a Guinardó i més tard, fins a l'Hospitalet i Cornellà de Llobregat.
La celebració dels Jocs Olímpics del 92 a la ciutat va fer un favor al transport públic, que va ampliar-se a les línies 1,4 i 5, per facilitar els desplaçaments d'assistents i esportistes.
Però el metro també ha viscut moments difícils. En 1975 un xoc de dos trens va provocar un mort i 80 ferits i en 2005 l'ampliació de la línia 5 va originar diversos esfondraments en el barri del Carmel.