Enlaces accesibilidad

Generalitat i OCDE signen l'acord de col·laboració per millorar el sistema educatiu

  • El conveni pretén aterrar experiències internacionals d'èxit a la realitat catalana en un horitzó de quatre anys
  • Illa es compromet a cercar el màxim consens amb la comunitat educativa i les forces polítiques

Per
El president de la Generalitat, Salvador Illa, signant l'acord amb el director d'Educació i Competències de l'OCDE, Andreas Schleicher (ACN | María Belmez)
El president de la Generalitat, Salvador Illa, signant l'acord amb el director d'Educació i Competències de l'OCDE, Andreas Schleicher (ACN | María Belmez)

La Generalitat i l'OCDE han signat aquest dimecres un acord de col·laboració per millorar el sistema educatiu català. A l'escola Marta Mata de Barcelona, el president Illa i el director d'Educació i Competències de l'OCDE, Andreas Schleicher, han rubricat aquest conveni que té com a objectiu aterrar experiències internacionals d'èxit a la realitat catalana en un horitzó de quatre anys.

La signatura es produeix gairebé un any després que es coneguessin els resultats de l'últim informe PISA que elabora l'organització i que van mostrar un empitjorament de les competències en matemàtiques, ciència i comprensió lectora dels alumnes catalans. Les puntuacions obtingudes van situar a Catalunya per sota de la mitjana espanyola i dels països de l'OCDE.

En l'acte de la signatura, Schleicher ha destacat que Catalunya té tots els elements per disposar d'un sistema educatiu d'èxit. A banda, també ha incidit en reptes com la diversitat, les migracions i l'impacte de la tecnologia, els quals són compartits a tot el món.

Illa ha volgut traslladar un missatge de confiança i reconèixer la qualitat dels professionals i mestres del sistema educatiu català per la seva "alta dosi de vocació". Per aquest motiu, el president ha deixat clar que cercarà el consens amb "totes les parts implicades, molt especialment els docents", així com les forces polítiques.

En aquests quatre anys de conveni, es vol que el 2025 sigui per fer una diagnosi de com millorar el sistema educatiu i la previsió és que s'implementin polítiques a partir del 2026. Els dos últims anys serviran per consolidar les mesures i fer avaluació i difusió dels resultats.