Inici de l'ampliació de L'8, amb talls de trànsit i queixes veïnals
- L’afectació durarà un any i implica el desviament de línies d’autobús i el canvi de sentit a un tram de Rosselló
- Els comerciants afronten amb incertesa la situació, perquè, diuen, continuarà alimentant la pèrdua de l'activitat als seus negocis
Esclaten els veïns dels carrers Comte d'Urgell i Rosselló de Barcelona. Estan resignats per les obres de perllongament de l'L8 del metro, que connectaran les línies de FGC del Vallès i el Baix Llobregat, pels talls parcials al trànsit que es produiran al llarg de l'any i que comporta desviaments de línies d’autobús i itineraris alternatius pels vehicles.
També hi ha queixes per part dels comerciants que, diuen, per a ells l'afectació va començar fa any i mig. Coincideixen que l'activitat se'ls ha reduït a la meitat i ara afronten encara amb més incertesa els pròxims mesos. “He hagut d’acomiadar dos treballadors”, explica la responsable d’una cafeteria. També el propietari d'una pastisseria: “Si ho pogués pagar, preferiria tancar, que tots els treballadors agafessin vacances i tornar quan vegi que tot està millor”.
L'impacte de les obres
El carrer de Rosselló entre Urgell i Calàbria canvia de sentit, de forma que tots els vehicles que arribin per Urgell a la zona d’obres, giraran a l’esquerra cap a Rosselló, per poder arribar a la Diagonal passant per Calàbria, Londres, Gelabert i Entença. De fet, en les darreres setmanes s’han implantat carrils addicionals per assumir aquests desviaments.
Un nou itinerari que, segons el consistori, permetrà absorbir “gran part” del trànsit i evitar congestió de vehicles a la resta de la xarxa viària dels barris de l’Eixample Esquerre.
També a partir del 23 de febrer, la mobilitat es veurà afectada en altre tram de Comte d'Urgell, en concret, al que hi ha entre la plaça Francesc Macià i el carrer de Buenos Aires, a causa dels de l'execució del pou de la futura estació Francesc Màcia.
Paral·lelament, el Departament de Territori aplicarà diverses mesures per a minimitzar l’impacte de l’execució de les obres en els edificis dels entorns, com la instal·lació de proteccions acústiques perimetrals “majoritàriament” de 3 metres d’alçada i d’una protecció acústica de 6 metres al voltant de la màquina que executarà les pantalles.
3 futures estacions
Els treballs que ara comencen inclouen la construcció d’un túnel de 4 quilòmetres mitjançant tuneladora en la major part del traçat, i tres noves estacions: Hospital Clínic, amb intercanvi amb L5, Francesc Macià, que intercanvia amb tramvia, i Gràcia, FGC.
A més a més, es remodelaran les estacions actuals de Plaça Espanya i de Gràcia, que estaran unides per, tan sols, 7 minuts.
Des de l’Ajuntament defensen que beneficiarà 19,5 milions d'usuaris nous i també facilitarà un "accés més directe" als de la línia Llobregat-Anoia d’FGC cap al centre de la ciutat, que ara han de fer pel transbordament amb metro.