Enlaces accesibilidad

Inici de l'ampliació de L'8, amb talls de trànsit i queixes veïnals

  • L’afectació durarà un any i implica el desviament de línies d’autobús i el canvi de sentit a un tram de Rosselló
  • Els comerciants afronten amb incertesa la situació, perquè, diuen, continuarà alimentant la pèrdua de l'activitat als seus negocis

Per
Una grua treballant en les obres de l'L8, que tallen el carrer Urgell entre Rosselló i Còrsega | ACN
Una grua treballant en les obres de l'L8, que tallen el carrer Urgell entre Rosselló i Còrsega | ACN

Esclaten els veïns dels carrers Comte d'Urgell i Rosselló de Barcelona. Estan resignats per les obres de perllongament de l'L8 del metro, que connectaran les línies de FGC del Vallès i el Baix Llobregat, pels talls parcials al trànsit que es produiran al llarg de l'any i que comporta desviaments de línies d’autobús i itineraris alternatius pels vehicles.

També hi ha queixes per part dels comerciants que, diuen, per a ells l'afectació va començar fa any i mig. Coincideixen que l'activitat se'ls ha reduït a la meitat i ara afronten encara amb més incertesa els pròxims mesos. “He hagut d’acomiadar dos treballadors”, explica la responsable d’una cafeteria. També el propietari d'una pastisseria: “Si ho pogués pagar, preferiria tancar, que tots els treballadors agafessin vacances i tornar quan vegi que tot està millor”.

L'impacte de les obres

El carrer de Rosselló entre Urgell i Calàbria canvia de sentit, de forma que tots els vehicles que arribin per Urgell a la zona d’obres, giraran a l’esquerra cap a Rosselló, per poder arribar a la Diagonal passant per Calàbria, Londres, Gelabert i Entença. De fet, en les darreres setmanes s’han implantat carrils addicionals per assumir aquests desviaments.

Un nou itinerari que, segons el consistori, permetrà absorbir “gran part” del trànsit i evitar congestió de vehicles a la resta de la xarxa viària dels barris de l’Eixample Esquerre.

També a partir del 23 de febrer, la mobilitat es veurà afectada en altre tram de Comte d'Urgell, en concret, al que hi ha entre la plaça Francesc Macià i el carrer de Buenos Aires, a causa dels de l'execució del pou de la futura estació Francesc Màcia.

Paral·lelament, el Departament de Territori aplicarà diverses mesures per a minimitzar l’impacte de l’execució de les obres en els edificis dels entorns, com la instal·lació de proteccions acústiques perimetrals “majoritàriament” de 3 metres d’alçada i d’una protecció acústica de 6 metres al voltant de la màquina que executarà les pantalles.

3 futures estacions

Els treballs que ara comencen inclouen la construcció d’un túnel de 4 quilòmetres mitjançant tuneladora en la major part del traçat, i tres noves estacions: Hospital Clínic, amb intercanvi amb L5, Francesc Macià, que intercanvia amb tramvia, i Gràcia, FGC.

A més a més, es remodelaran les estacions actuals de Plaça Espanya i de Gràcia, que estaran unides per, tan sols, 7 minuts.

Des de l’Ajuntament defensen que beneficiarà 19,5 milions d'usuaris nous i també facilitarà un "accés més directe" als de la línia Llobregat-Anoia d’FGC cap al centre de la ciutat, que ara han de fer pel transbordament amb metro.