Cau la sinistralitat a Barcelona el 2024, però augmenten els ferits greus
- Els morts en accident de trànsit baixen gairebé a la meitat (45%)
- El 93% dels ferits greus són de motos, bicis, patinets i vianants
Les carreteres de la ciutat de Barcelona redueixen significativament les víctimes mortals. El 2024 ha experimentat un descens del 45% de les morts (11) en comparació amb l'any anterior (20) i, de fet, es consolida com la xifra més baixa dels últims 15 anys.
Set eren conductors, és a dir representen el 64% de les persones mortes, mentre que tres eren passatgers i un vianant.
Unes dades que no reflecteixen ben bé la realitat, perquè només els compten les víctimes del moment o vint-i-quatre hores després. La xifra total de sinistres el 2024 ha estat de 8.492, un 3,5% menys que l'any anterior, i 6.708 d'aquests han resultat ferits.
És més, el nombre de vehicles implicats als accidents acabats en sinistre s'ha reduït en un 12,85%. Turismes, furgonetes i taxis representen el 46%, seguits per vehicles de dues rodes (V2RM) amb un 34,06% i patinets elèctrics amb un 4,86%, que han disminuït fins a un 21,78% respecte del 2023.
Ara bé, els ferits greus han augmentat un 6,14% fins a situar-se en 242 persones. Un 93% d'aquestes, motoristes, ciclistes, conductors de patinet i vianants.
Col·lisions per abast, el principal tipus de sinistre
La manca d'atenció a la conducció, no respectar les distàncies i els girs indeguts són les principals causes de sinistralitat a la ciutat.
L'Ajuntament ha detectat 24 zones de risc, amb 286 sinistres, un 4,26% del total anual dels accidents a la ciutat. El tram on més accidents hi ha hagut és la Gran Via de les Corts Catalanes, en la cruïlla amb el carrer d'Aribau (21), seguida de la del carrer d'Aragó amb Muntaner (16).
Per prevenir la sinistralitat, s'han fet 49.603 proves d'alcoholèmia, de les quals 7.302 han resultat positives. També hi ha hagut 1.703 alcoholèmies penals i 2.853 proves de drogues positives.