Enlaces accesibilidad

El 50% de les famílies canvia la forma de desplaçar-se un cop tenen fills

  • Un estudi del RACC i Zurich Seguros assenyala que el vehicle privat augmenta un 2,2%
  • Gran part de les famílies reclamen millores per fer més accessible i segura la mobilitat

Per
L'ús del transport públic baixa un 5% respecte abans i després de ser pares
L'ús del transport públic baixa un 5% respecte abans i després de ser pares | ACN

Tenir fills implica canvis en la vida diària, i això afecta també la forma de desplaçar-se. Un estudi del RACC i Zurich Seguros reflecteix que 5 de cada 10 famílies de la demarcació de Barcelona han canviat la seva mobilitat quotidiana des del naixement dels fills.

Això afecta principalment el transport privat, que augmenta en detriment del transport públic. Pel que fa a la mobilitat a la feina, el 36% dels pares i mares assegura que ha canviat el mode de transport un cop ha tingut fills.

Creix l'ús vehicle privat

Un cop han arribat els nens, les famílies tendeixen a deixar de costat el transport públic a l'hora d'anar i tornar de la feina i prefereixen agafar vehicle privat o moure's amb bicicleta o caminant. De fet, l'ús del transport públic baixa un 5% respecte a abans i després de ser pares i la mobilitat activa augmenta dos punts.

 | RACC i Zurich Seguros

No només les famílies prefereixen desplaçar-se caminant un cop han nascut els fills, sinó que també opten més pel cotxe. Així, el vehicle privat augmenta més de dos punts. Pel que fa als desplaçaments dels nens que van sols a l'escola, el 83% asseguren que hi van caminant, mentre que el 8%, en bus.

Millores en mobilitat

Les famílies reclamen millores en l'espai públic per fer més àgil i segura la mobilitat. Per exemple, el 57% consideren que posar voreres més amples seria útil, mentre que un 54% demana millor accessibilitat al transport públic.

El 48% de les famílies demana l’eliminació d’obstacles en caminar, mentre que el 47% demanen més espai reservat per a cotxets dins del transport públic. En últim lloc, el 35% reclama més zones de prioritat per a vianants, com els carrers pacificats.