Enlaces accesibilidad

Congestió i sinistralitat: com es poden resoldre els problemes de l'AP-7?

Per
L'AP-7 assumeix un alt volum de trànsit des de la desaparició dels peatges
L'AP-7 assumeix un alt volum de trànsit des de la desaparició dels peatges | RTVE
2 min.

L'autopista AP-7 es troba en el punt de mira per l'alt volum de trànsit que assumeix des de l'alliberament dels peatges. Múltiples accidents i episodis caòtics porten a pensar mesures per a reduir la sinistralitat i per a millorar la seguretat.

En aquesta línia, el Govern ha anunciat que farà una passa més i implementarà més velocitat variable a l'autopista, així com més controls i radars. Una altra de les mesures que vol aplicar, i que ja va anunciar el passat mes de gener, és un nou sistema de predicció d'accidents amb intel·ligència artificial.

L’AP-7 al límit: congestió, accidents i la solució de la velocitat variable

Mesures concretes

El Govern fa temps que tracta d'aplicar mesures concretes per reduir el nombre d'accidents en aquesta via i contenir el nombre de víctimes mortals. L'últim anunci de la Generalitat passa per ampliar la velocitat variable a l'AP-7 en un tram d'uns 150 quilòmetres des de Maçanet de la Selva fins al Vendrell.

També preveu fer obres en carrils complementaris i d'incorporació, més controls i radars i un nou sistema predictiu d'accidents a través d'IA. "Volem anticipar-nos als accidents que hi pugui haver", ha manifestat la consellera d'Interior, Núria Parlon. També s'ha mostrat partidària de més presència dels Mossos en els controls.

La consellera ha destacat que en l'última setmana la majoria de les víctimes mortals a les carreteres catalanes han estat menors de 35 anys. En canvi, l'any passat superaven generalment els 55 anys. "Volem fer campanyes segmentades i específiques" per als joves, ha dit.

Paral·lelament, afirma que iniciaran nous cicles de formació per a conductors professionals amb dues autoescoles de Catalunya "perquè puguin conduir amb major responsabilitat". També ha demanat la compareixença voluntària a la comissió d'Interior del Parlament per explicar amb detall totes aquestes mesures.

Una solució a llarg termini

El president del RACC, Josep Mateu, assenyala que la problemàtica de l'AP-7 "té difícil solució a curt termini". En una entrevista al Cafè d'Idees, Mateu assegura que el que passa a l'AP-7 "era previsible des de fa molts anys", però que en aquell moment "no es va voler afrontar".

El president de l'entitat ha desgranat la problemàtica a l'AP-7 i ha assenyalat la congestió i sinistralitat arran de l'alliberament dels peatges i el posterior augment dels conductors estrangers. "Hi ha hagut un augment de trànsit en desaparèixer els peatges. Hi ha molts camioners d'altres països i no estan acostumats a aquesta càrrega", ha dit.

En aquest sentit, Mateu alerta que la solució és a llarg termini i passa per invertir més per millorar la infraestructura. A més, creu que les carreteres hauran de tornar al sistema de pagament. "S'haurà de refer aquesta infraestructura alternativa per la gent que no voldrà pagar", ha assegurat.