Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

La Fira de Santa Caterina i la Fira de l'Oli d'Arbeca, Lleida, acull més de 70 expositors que preveuen vendre més de 10 mil litres d'oli, i superar les xifres de l'any passat. A la Denominació d'Origen les Garrigues, la collita és curta per tercer any consecutiu. Calculen que faran 3.600.000 quilos d'oli, quan en una temporada normal arriben als 7 o 8 milions. Tanmateix, a Andalusia, el gran productor a Espanya, la collita s'ha recuperat i això, modera els preus. En la temporada anterior, una garrafa de 5 litres podia costar 50 euros, i ara, se situa entre els 43 i 45 euros. Ha baixat entre un 10 i un 15 per cent.

Cada vegada s'acosten més persones a les botigues artesanes per a comprar productes nadalencs. Els que més es venen són els polvorons i els torrons, sobretot els de Xixona i xocolata. La xocolata ha augmentat el seu cost un 20%, respecte l'any passat. De moment aquest increment no afecta a les vendes.

Badalona encén l'arbre de Nadal més gran de Catalunya per a donar pas a la festivitat. També competeix per a ser-ho d'Espanya. Fa 42,5 metres d'alçada i disposa de més de 100 mil punts LED. Els veïns de la ciutat no s'han perdut l'acte.

Molts espais d'oci, com el recinte modernista de Sant Pau o Catalunya en Miniatura decoren els recintes amb motius nadalencs, i els mantindran fins la nit més màgica de l'any, la de Reis.

El Joan va rebre fa uns mesos un burofax on se li comunicava que no li renovarien el contracte de lloguer després d'haver viscut durant 25 anys al mateix pis i havent pagat sempre. Assegura que la propietat vol destinar l'immoble al lloguer d'habitacions, com ja passa en d'altres pisos de la finca, amb rendibilitats molt elevades. És una situació semblant a la que va viure la Carla, que va haver de marxar del seu pis perquè el volien convertir en un lloguer de temporada.

L'Associació de Propietaris defensa el model actual i atribueix la problemàtica dels lloguers al desequilibri entre oferta i demanda. A més a més, creu que la solució passa per ampliar el parc d'habitatge públic i no carregar aquesta funció social als privats.

El mar és el que va unir de forma inseparable un grup de dones d'entre 60 i 90 anys fa més de dues dècades. Van decidir banyar-se cada dia a la platja de la Barceloneta a diari i no fallen mai. Ni tan sols la Carmen, que és la més veterana amb gairebé 90 anys, i que cada matí agafa 3 autobusos per no faltar a la cita. D'aquest exemple de persevarança i companyonia en deixa constància la dissenyadora gràfica Mont Marsà en el projecte fotogràfic 'Dones, aigua i sal'.

Ebro, la marca comercial d'EV Motors, reactiva aquest dissabte la producció a l'antiga fàbrica Nissan després de gairebé tres anys amb la intenció de convertir-se en una referència del sector de l'automòbil a l'Estat espanyol i a Europa. L'arrencada de la fabricació del primer model del grup, l'S700, arriba en un moment de dificultats pel mercat del vehicle elèctric i marcat per les tensions comercials entre la Unió Europea i la Xina.

El Sindicat de Llogateres fa una acció sorpresa al CaixaFòrum de Barcelona per denunciar la privatització de l'habitatge de protecció oficial. Durant el matí s'han realitzat mobilitzacions a Lleida, Girona i Tarragona

La xifra de persones que dormen al carrer augmenta un 7% i ho seguirà fent. És el que adverteixen entitats socials com Càritas en el Dia Europeu de les Persones Sense Sostre. No existeix un recompte oficial, però les ONG calculen que almenys n'hi ha 2.000 a Catalunya, de les quals 1.300 a Barcelona.

Arrenca de manera oficial la fabricació de vehicles de la marca Ebro a l'antiga planta de Nissan, gairebé 3 anys després del seu tancament. S'hi elabora el primer model del grup, l'S700.

Aquest dissabte hi ha duel català a Montilivi entre el Girona i l'Espanyol. El Barça jugarà al camp del Celta després de saber que 3 persones han estat detingudes pels insults racistes que van rebre jugadors com Lamine Yamal i Raphinha en el clàssic de finals d'octubre al Bernabéu

Amb només 15 anys, l'Inma va viure al carrer amb els seus pares durant més de dues dècades. Ara comparteix un habitatge social, però encara ve cada dia a un espai de la Fundació Arrels on pot menjar, dutxar-se i socialitzar. D'altra banda, en Giorgio va arribar a Espanya des d'Itàlia el 2015. Els següents 5 anys es va veure abocat a dormir a la intempèrie. Ara és monitor a la fundació i ha pogut llogar un pis. Totes les persones que passen per aquesta experiència coincideixen que les relacions humanes i, en general, l'afecte són imprescindibles per sobreviure a la vulnerabilitat que comporta no tenir sostre.

  • Més de 4.000 organitzacions, 60 comitès organitzatius i 2.000 persones s'han implicat en la manifestació
  • El Sindicat de Llogateres anuncia que si la situació no millora convocaran una vaga de lloguers

El president de la Generalitat Salvador Illa se suma a la querella del PSOE contra l'empresari Víctor de Aldama per injúries i calumnies en acusar a diversos dirigents socialistes d'haver estat partícips d'un cas de corrupció. Val a dir que les acusacions de l'empresari li han servit per sortir de la presó. A més a més, el ministre Ángel Víctor Torres ha acusat Feijóo de fer de portaveu d'un delinqüent confés. El ministre ha fet aquestes declaracions en la roda de premsa per informar de la reunió d'aquest divendres entre Pedro Sánchez i Salvador Illa que han acordat un pla de xoc contra la multireincidència delictiva i reactivar les comissions bilaterals a partir de febrer.

En el marc de la ronda de trobades amb líders autonòmics, Sánchez s'ha reunit per primera vegada amb Illa, una imatge de dos presidents socialistes al capdavant del Govern i de la Generalitat que no es produïa des de feia 14 anys. "La confiança entre governs està plenament restablerta", ha proclamat Illa.

També s'ha abordat a la reunió la situació de "saturació" de la Justícia a Catalunya i han acordat un pla de xoc contra la multireincidència. Els dos presidents han acordat també reactivar les quatre comissions bilaterals Estat-Generalitat durant el primer trimestre de l'any vinent, previsiblement durant el mes de febrer.  

Illa se suma a la querella que tots els dirigents socialistes assenyalats per Víctor de Aldama han presentat contra ell. Va apuntar directament a Pedro Sánchez i al PSOE pel cas Koldo.

Agressions sexuals dins la parella. És la violència de gènere que més augmenta. I sobretot en menors de 16 anys. Els Mossos d'Esquadra han atès 20 casos aquest any.

Multa històrica a cinc aerolínies de baix cost per pràctiques abusives com cobrar per dur equipatge de mà a la cabina o imprimir bitllets. Hauran de pagar més de 179 milions d'euros.

La Lliga torna després de 15 dies d'aturada amb un Celta - Barça i amb un Girona- Espanyol.

Li diuen violència silenciosa perquè no deixa empremtes visibles. La violència psicològica sempre és present en els maltractaments en l'àmbit de la parella. Costa més de detectar i de denunciar perquè normalment no hi ha proves ni testimonis.

A L'Informatiu han parlat amb una dona que va patir aquesta violència durant 40 anys. Ella va dir prou quan el seu fill va morir en un accident de trànsit i el seu marit continuava insultant-lo a ell també.

Una trobada Moncloa-Generalitat que ha servit per tancar acords: més recursos pels jutjats per acabar amb la multireincidència i la reactivació de les bilaterals Estat-Generalitat.

La Generalitat s’ha compromès a aportar 110 milions d’euros per construir més de 1.700 habitatges a Barcelona. Dels quals 637 serien en 11 solars cedits per l'Ajuntament.

Multa històrica a 5 aerolínies de baix cost per pràctiques abusives com ara cobrar per dur equipatge de mà a la cabina de l'avió. Entre totes hauran de pagar més de 179 milions d'euros.

Els Mossos incideixen avui en les violacions a noies menors d'edat comeses per la parella.

Un altre dels maltractaments invisibles també és la violència psicològica. Costa més de detectar i de denunciar perquè sovint no hi ha ni proves ni testimonis.

El president del govern Pedro Sánchez assegura que les acusacions de Víctor de Aldama sobre el cas Koldo és categòricament fals, el titlla de personatge i sosté que el seu govern està net de corrupció. El PSOE ha dit que s'hi querellarà. Feijoo per la seva banda proposa una moció de censura i Sánchez li recorda que ha de presentar una majoria alternativa. 

Aquesta tarda s'ha aprovat la reforma fiscal amb el compromís de desenvolupar una proposició de llei per aplicar un impost a les grans empreses energètiques, si no s'arriba a un acord es prorrogarà l'actual gravamen.

Entrevistarem a Matías Carnero, president de la UGT, del comitè intercentres de SEAT, i membre del consell de supervisió de Volkswagen. 

Per parlar de tot plegat tenim Jordi Surinyach, Dolors Canals i Joan López Alegre.