Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Tomb a Andalusia: Moviments dels partits de dreta després que el PSOE hagi obtingut els seus pitjors resultats

Torra a Lledoners: Visita Jordi Turull i Jordi Sànchez en el tercer dia de la vaga de fam

Reunió amb Puigdemont: Junts per Catalunya i Esquerra qualifiquen de positiva la cimera independentista a Brussel·les

Acció de protesta: Els CDR llencen fems i brossa a les entrades dels jutjats

Devolució maternitat: A partir d'aquesta tarda ja es podrà demanar l'IRPF dels nens nascuts des del 2014

Armilles grogues: Camions aturats i cues quilomètriques a l'AP7 per la protesta dels armilles grogues

Autobusos elèctrics: L'H16 és la primera línia de Barcelona que tindrà tots els vehicles elèctrics

Dia de la discapacitat: Una flashmob recorda que només un 23% de les persones amb discapacitat tenen feina

Festa "rave" a Subirats: L'ajuntament imposarà sancions per ocupació il·legal dels carrers als organitzadors

El Girona, amunt: La masia, protagonista en la recuperació del Lideratge del Barça davant del Vila-real (2-0)

Tomb a Andalusia: Moviments dels partits de dreta després que el PSOE hagi obtingut els seus pitjors resultats

Torra a Lledoners: Visita Jordi Turull i Jordi Sànchez en el tercer dia de la vaga de fam

Devolució maternitat: A partir d'aquesta tarda ja es podrà demanar l'IRPF dels nens nascuts des del 2014

Armilles grogues: Camions aturats i cues quilomètriques a l'AP7 per la protesta dels armilles grogues

El Girona, amunt: La masia, protagonista en la recuperació del Lideratge del Barça davant del Vila-real (2-0)

Segon dia de la vaga de fam de Jordi Turull i Jordi Sànchez. El suport ciutadà s'ha repetit, avui, a les portes de la presó de Lledoners i, també, al centre de Barcelona. Cada vegada, sumen més adhesions a internet.

Més de 135.000 persones han passat aquest cap de setmana pel Barcelona Games World, al recinte firal de Gran Via. Dies en què els aficionats als videojocs han pogut provar noves tecnologies del sector que mira cap a la realitat virtual.

4.000 motoristes s'han concentrat aquest matí a Barcelona en protesta per les restriccions de circulació que, a partir d'aquest mes, s'aplicarà, també, a les motos. En episodis de molta contaminació, les motos amb matriculació anterior al 2003 no podran circular per les zones de baixes emissions.

A Blanes, els alumnes de 10 escoles aprenen a reaccionar davant una aturada cardíaca. Una iniciativa dels professionals de l'Hospital de Blanes, que expliquen que, els primers 5 minuts d'una emergència d'aquestes característiques són clau. Per això, volen ampliar la formació a totes les escoles.

A l'Eurocopa de futbol masculí del 2020, Espanya se les haurà, al seu grup, amb Noruega, Suècia, les Illes Feroe, Rumania i Malta. És el resultat del sorteig que s'ha celebrat aquest migdia.

A la Lliga, el Barça rep el Vila-Real aquesta tarda amb uns objectius ben clars: oblidar-se de les baixes i fer un pas endavant per recuperar el lideratge.

Jordi Sànchez i Jordi Turull inicien una vaga de fam indefinida. Ho fan en protesta pel que consideren un bloqueig intencionat del Tribunal Constitucional. Asseguren que allarga la resolució dels seus recursos per impedir-los recórrer a la justícia europea.

Generalitat i Govern han reaccionat a l'anunci de la vaga de fam. Quim Torra se solidaritza amb els polítics empresonats i acusa els tribunals espanyols d'estar polititzats. El ministre de Foment, José Luís Ábalos assegura que la justícia espanyola és garantista.

La sida mata 1 milió de persones l'any. A Catalunya, prop de 32.000 persones pateixen aqeusta malaltia i s'estima que un 12% desconeix ser-ne portador. En parlem en el Dia Mundial de la Lluita contra la Sida.

El Gran Recapte d'Aliments continua la seva marató per recollir el màxim de kilos de menjar. La organització demana, sobretot, oli, llegum cuit, conserves de peix i llet. Més de 27.000 voluntaris treballen en 2.500 punts de recollida.

Girona i Barça preparen les visites de demà de l'Atlètic de Madrid i del Vila-Real, respectivament. L'Espanyol juga, a la tarda, al camp del Getafe.

Les persones afectades pel VIH s'enfronten a prejudicis i estigmes que, tot sovint, afecten la seva vida social i laboral. A L'Informatiu hem parlat amb el Jordi, una persona que ha comunicat a la seva empresa que és portador del virus i que espera que el seu cas sigui un exemple a seguir.

Doble cara avui a la protesta del metges i sanitaris de l'atenció primària. Mentre als centres concertats continuen fent vaga contra la precarietat i per reclamar les mateixes condicions que a la pública, els professionals de l'ICS han tornat a la feina després de l'acord assolit ahir amb la Generalitat per contractar 250 metges més i augmentar els minuts per atendre els pacients.

L'endemà de l'acord amb els metges, el president Torra insisteix que el dèficit fiscal català impedeix atendre les reclamacions d'altres col·lectius, i assegura que amb una república catalana disposarien de recursos suficients. El Govern desvincula la reversió de les retallades dels pressupostos de l'estat, i des del PSC li reclamen el suport per eixamplar el finançament de la Generalitat.

Les mobilitzacions coincideixen amb l'inici de negociacions pels pressupostos de 2019, que són els que haurien de donar resposta econòmica a aquestes reivindicacions. La primera de les reunions ha resultat satisfactòria pel govern, però decebedora pels comuns. Dimarts és el torn dels socialistes, que també plantegen una reforma fiscal.


Arrenca la desena edició del Gran Recapte d'Aliments amb l'objectiu de superar les 4 tones 700 mil quilos de menjar de l'any passat. La iniciativa repartirà aliments de primera necessitat a prop de 200 mil persones en situació de pobresa... Productes que es poden donar a supermercats i mercats avui i demà... i per primera vegada a través de la pàgina web.

Torna la Lliga després d'una setmana plena de competicions europees. Diumenge el Barça rep el Vila-real, i el Girona s'enfrontarà l'Atlètic de Madrid.

I Marc Márquez no descansa. El 5 vegades campió del món de MotoGP ensenya als joves pilots al seu campus de Motocross.

La banda barcelonina SIDONIE tanca avui la gira de celebracions del seu 20è aniversari amb una actuació a Plaça Catalunya.... i un disc recopilatori del millor de la seva trajectòria... amb un parell de novetats. La revisió del seu èxit FASCINADOS, on col·laboren artistes com Serrat, Loquillo, Santi Balmes o Jeanette entre molts altres....

Vaga de metges: Es desconvoca a la sanitat pública però continua a la concertada

Aturades: El 80% de la plantilla de Correus secunda la vaga, segons els sindicats convocants

Nous recursos: Torra apel·la a una "república catalana" i el PSC li reclama el suport als pressupostos

Consell de Ministres: El Govern vol reformar la Constitució per restringir els aforaments

Tribunal Suprem: El magistrat Manuel Marchena rebutja apartar-se del judici del procés i nega tenir cap interès

Menors no acompanyats: La Fiscalia investiga el fet que n'hi ha que dormen a les comissaries

Multes a les elèctriques: Barcelona posa 13 sancions per fer talls de subministraments a famílies vulnerables

Gran recapte: La desena edició vol superar les quatre tones i mitja d'aliments de l'any passat

El focus, a la capital: L'Espanyol vol refer-se a Madrid on ja es preparen per ser la seu del duel decisiu de la Libertadores

Bates blanques: Els sanitaris de la concertada continuen la protesta i reclamen millores com a la pública

Nous recursos: Torra apel·la a una "república catalana" i el PSC li reclama el suport als pressupostos

Menors no acompanyats: La Fiscalia investiga el fet que n'hi ha que dormen a les comissaries

Gran recapte: La desena edició vol superar les quatre tones i mitja d'aliments de l'any passat

El focus, a la capital: L'Espanyol vol refer-se a Madrid on ja es preparen per ser la seu del duel decisiu de la Libertadores

Jornada de mobilitzacions al sector públic: funcionaris, metges, mestres, estudiants... Tots han deixat clar el seu malestar aquest matí al carrer... Reclamen que es reverteixin les retallades, que se'ls paguin JA les pagues extres del 2013 i el 2014 i en el cas dels mestres, asseguren que en falten 7 mil 200 . A migdia tots han coincidit en una manifestació al centre de Barcelona, que ha seguit la ISABEL LUNA

Des de la conselleria d'ensenyament diuen que el seguiment fins a migdia no arribava al 12%.... mentre que els sindicats xifren en 16.000 els docents que no han treballat. La Generalitat reconeix que calen més recursos però diu que les mesures concretes es negociaran als nous pressupostos.

Per als universitaris, avui és la segona jornada de protestes per reclamar que es compleixi la rebaixa d'un 30% les taxes aprovada pel Parlament.

Protesta també dels treballadors públics, que denuncien la pèrdua d'un 30% del poder adquisitiu... Els funcionaris catalans són els únics de la resta d'autonomies que encara no han recuperat les pagues extres del 2013 i el 2014...Per això avui han fet una aturada de dues hores prèvia a la vaga convocada pel dia 12.

En el cas del personal de primària i de la sanitat concertada és el quart dia de vaga.. Avui també s'han afegit a la manifestació conjunta però abans s'han concentrat davant les delegacions territorials de l'ICS

Davant de les protestes, la Generalitat admet la situació de precarietat al sector públic i assegura que està treballant per aconseguir millores. Pel govern català, la culpa és de l'actual sistema de finançament, però la vicepreseidenta Calvo recorda a Torra que la seva prioritat ha de ser governar per resoldre els problemes dels ciutadans.

Uns i altres remeten a les millores pressuspostàries... I precisament avui el departament d'Economia ha començat a negociar els comptes catalans amb els grups parlamentaris

La DGT vol prohibir que els patinets elèctrics circulin a més de 25 quilòmetres per hora i vagin per la vorera, com ja passa a Barcelona. La noticia arriba l'endemà que s'hagi sabut que a l'estiu una dona morís a esplugues després de ser atropellada per un patinet. A Barcelona a partir del gener, les bicicletes tampoc podran circular per les voreres.

A també a Barcelona ja ha començat la tercera edició del Barcelona Games World, la fira dedicada als videojocs. Aquest any fa una aposta decidida pels jocs de realitat virtual o augmentada.

Leo Messi va decidir el partit de champions davant del PSV amb un gran gol

Jornada de mobilitzacions: Mestres, universitaris, metges, funcionaris... Tots reclamen revertir les retallades

A les universitats: Seguiment irregular en aquest segon dia de vaga per reclamar una rebaixa de les taxes

Cambra catalana: L'oposició carrega contra Torra i els sindicats es troben amb els diputats

Pressupostos 2019: Primera reunió entre el vicepresidenT Aragonès i els Comuns per presentar els comptes

Caixa de solidaritat: Ara la gestionarà una associació liderada pels

Expresidents del Parlament Benach i de Gispert

Bicicletes a les voreres: a Barcelona estarà prohibit que hi circulin a partir del gener

El futur dels videojocs: El Barcelona Games World mostra les principals novetats en realitat augmentada

Líder de grup: El Barça guanya 1-2 a Eindhoven amb un Messi decisiu però amb massa concessions defensives

Jornada de mobilitzacions: Mestres, universitaris, metges, funcionaris... Tots reclamen revertir les retallades

Pressupostos 2019: El Govern comença la negociació amb els Comuns que reclamen inversió social

Bicicletes a les voreres: A Barcelona estarà prohibit que hi circulin a partir del gener

El futur dels videojocs: El Barcelona Games World mostra les principals novetats en realitat augmentada

Líder de grup: El Barça guanya 1-2 a Eindhoven amb un Messi decisiu però amb massa concessions defensives

els metges han dut la protesta fins a les portes del Parlament on després s'hi han afegit els bombers de la Generalitat, que reclamen més inversió i més personal. Els manifestants han arribat fins a la porta principal on s'han viscut moments de tensió./ un bomber ha estat detingut./ Pel que fa a les negociacions, en aquest tercer dia consecutiu de vaga, els representants dels metges i la Generalitat podrien estar acostant postures, i avui tornaran a la taula de negociacions. Com estan les posicions, Macarena...

El vicepresident reconeix els esforços del personal sanitari durant la crisi. En una entrevista a Radio teleTAxi ha Assegurat que hi ha una proposta tècnica sobre la taula amb compromisos factibles. Ha explicat que volen revertir les retallades però que no generaran falses expectatives prometent coses que no es puguin complir./ Mentrestant, els CAP i els centres hospitalaris estan reprogramant milers de visites en aquesta tercera jornada de vaga que als ambulatoris s'està visquent amb un increment, Jacqueline Rodríguez, dels serveis mínims.

A les portes del Parlament, com vèiem, des del migdia s'han concentrat bombers de la Generalitat per reclamar millores laborals, com ara més personal i la modernització del material de treball, vehicles i parcs.

Vaga també a les Universitats per part de personal docent d'investigació i mobilitzacions dels estudiants per reclamar millores laborals per als professors i que es rebaixin les taxes que fan molt difícil -denuncien- que la classe treballadora pugui accedir a la Universitat, Judit Huerta...

Continua sota secret de sumari la investigació sobre la gestió de l'actual consellera de Cultura, Laura Borràs, al capdavant de l'Institut de les Lletres Catalanes... Borràs ha negat irregularitats i ha explicat que el titular d'Interior, Miquel Buch, li va dir que no l'investigaven... Unes paraules amb què l'hauria compromès...

Arran d'aquestes polèmiques declaracions, C's demana la compareixença de Borràs i Buch al Parlament./ El Ple del Constitucional ha decidit per unanimitat admetre a tràmit la impugnació del Govern a la reprovació del rei aprovada pel Parlament

A França van començar el curs escolar sense mòbils, prohibint-los als menors de 15 anys. Pedro Sánchez vol revisar si és convenient o no. Per la Generalitat el debat està superat i aposten obertament pels mòbils com a eina educativa.

Encara a Barcelona, l'ajuntament ha engegat una campanya per informar les treballadores de la llar dels seus drets laborals. 

Si guanya aquesta nit el Barça s'assegurarà passar a vuitens com a primer de grup a la Champions.

Tensió al Parlament: Metges i bombers salten les tanques de protecció fins a les portes de la cambra

Tercer dia de vaga: Els ambulatoris amplien al 33% els mínims i les parts es tornaran a reunir

Vaga a les universitats: Professors investigadors i alumnes reclamen millores laborals i la rebaixa de les taxes

El mòbil a l'escola: La Generalitat ho deixa en mans dels centres i els pedagogs són partidaris que no n'hi hagi al pati

No val a badar: tot i les baixes, el Barça ha de mirar d'assegurar a Eindhoven el primer lloc del grup de Champions

Pendents a aquesta hora d'una nova reunió negociadora entre metges i la conselleria de Salut....que mantenen el descaord, sobretot, en com limitar el nombre de visites diàries. De moment continua la protesta i avui, segona jornada de vaga de les 5 convocades, el seguiment ha estat molt similar al d'ahir...amb concentracions i talls de trànsit davant la seu del departament. Ens ho explica la Judit Huerta./ La Generalitat insisteix en la seva oferta als metges de primària d'augmentar la contractació, i espera que la mediació permeti desconvocar la vaga.

Mentrestant, la Generalitat ja ha tancat la seva proposta de pressupostos. Uns comptes que presentarà aquest dijous a Comuns, Junts per Catalunya i Esquerra. El suport dels comuns és clau.

Per cert que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya NO investigarà, de moment, el vicepresident del govern, Pere Aragonés. El tribunal considera que per ara, el jutjat 13 de Barcelona no ha aportat indicis que hagi comès un delicte de desobediència quan era secretari d'Economia. En canvi, SÍ que investigarà el diputat Josep Maria Jové, pels delictes de malversació, revelació de secrets i desobediència quan era número dos de Junqueras a la conselleria .

Si Pedro Sánchez i Quim Torra es reuniran el 21 de desembre continua sent una incògnita. Aquell dia es fa un Consell de Ministres a Barcelona, però cap dels escenaris plantejats pels dos governs per la trobada, satisfà l'altra part.

Els desplaçaments diaris a l'àrea metroplitana de Barcelona ja han superat els nivells d'abans de la crisi econòmica: més de 800 mil cada dia, que sovint col·pasen les vies d'accés a la capital. Des de la Cambra de Comerç reclamen que s'executin projectes pendents des de fa més de 10 anys./ Operació de la Guardia Civil avui contra l'explotació sexuals de dones a les provincies de Girona i a la comunitat valenciana./ I després de l'exhaltació consumista del Black Friday i el CyberMonday, ONG's i entitats socials volen fer realitat més de 200 projectes amb la col.laboració del GIVING TUESDAY, dimarts solidari

El Barça ja ha arribat a Eindhoven on demà mirarà d'assegurar, matemàticament, el primer lloc del seu grup de Champions.

El festival de Jazz de Barcelona obre les portes avui als ritmes africans amb AMADOU & MARIAM, autèntiques estrelles globals de la música d'aquell continent. Ara tornen a Barcelona amb el seu últim treball: "LA CONFUSION".