As novas da provincia de Ourense presentadas por Marta Landeira e Carlos Cerecedo
Haberá outra marea negra?
- Cada día, un cento de mercantes circulan polo corredor marítimo fronte á costa galega
- Os protocolos deixan en mans da Mariña Mercante as decisións sobre os buques con problemas
Haberá outra marea negra?
Cada día, un cento de mercantes circulan polo corredor marítimo fronte á costa galega. Os protocolos deixan en mans do director xeral da Mariña Mercante a decisión última sobre que facer cun buque con problemas
As novas da provincia de Ourense presentadas por Marta Landeira e Carlos Cerecedo
A falta de médicos denunciada estes días na área sanitaria de Pontevedra o Salnés non ten de momento solución sobre a mesa. Os puntos de atención continuada recibirán reforzos de enfermeiras pero non de facultativos. Estas traballadoras van ter ademais formación específica para actuar ante certas emerxencias.
Todo nunha xornada na que, case seis meses despois, coñeceremos as causas do derrubamento no viaduto do Castro, na A6, en medio das queixas dos transportistas polos desvíos que teñen que realizar, perdendo, din, tempo e cartos.
Tamén esta mañá retómase o xuízo do Alvia coas declaracións como testemuñas de dous inspectores que traballaron na liña do accidente e que chegaron a estar investigados na fase de instrución. Tamén declara un axente da Policía Nacional.
Ademais, o mar déixanos a morte dun pescador en Bares. A lancha coa que saíra ó mar co seu irmán envorcou. E en Ourense, faleceu unha muller de 93 anos ó derrubarse o tellado da súa vivenda.
No tempo, durante as primeiras horas do martes, a fronte aínda non nos deixa, sitúase hoxe sobre o sueste da comunidade, a choiva pode vir acompañada de aparato eléctrico.
- En 2002, las costas de Finisterre vieron como el petrolero se hundía en el mar cargado con 77.000 toneladas de fuel
- TVE se ha desplazado hasta Muxía, conocida como la zona cero, para poner el foco en el desastre ecológico
Se cumplen 20 años del hundimiento del Prestige en las costas gallegas. Hoy dedicamos parte de este telediario a recordar qué supuso aquel desastre medioambiental y a saber si su huella se sigue notando dos décadas después. Lorenzo Milá ha viajado hasta Muxía.
En el aniversario del desastre del Prestige que inundaron las costas gallegas de crudo. Los vecinos recuerdan a los voluntarios que ayudaron a limpiar las costas. "No hay palabras de agradecimiento" dicen. "Así como se nos llenaron las costas de crudo se nos llenaron los pueblos de gente", recuerdan
Con el barco a 70 millas, la Xunta de Galicia y el gobierno central cierran filas con el plan. Se quiere al Prestige lo más lejos posible. Dos de sus remolcadores fueron el Ría de Vigo y el Charuca Silveira. En 2002 Gonzalo trabajaba en la empresa que los operaba: "El Charuca Silveira fue el primero que enganchó. (...) La mar era terrible. Lo típico que decimos los marinos, que se los comía la mar". Y el mar dictó su ley. El Prestige acaba partido tras recibir hasta 46.000 embates. Recorrió 437 kilómetros cambiando varias veces de rumbo.
La sentencia judicial dice que las autoridades gestionaron de manera correcta la crisis, aunque 20 años después, todavía hay expertos del mar que consideran que quizá hubiera sido mejor alternativa llevar el barco a un puerto o a una ría, confinarlo allí, en lugar de llevarlo a alta mar.
Instrumento político para unos, genuina protesta social para otros, tras el desastre surge la plataforma Nunca Máis, presente en las playas y en las calles. El gobierno gallego tramitó ayudas para los pescadores mientras la actividad estuvo prohibida. Empezaron a cobrarlas a los 15 días.
El impacto del desastre del Prestige, el petrolero hundido frente a las costas gallegas, causó uno de los mayores desastres ecológicos de la historia de España. Alcanzó casi tres mil kilómetros de costa en Galicia y también en Portugal, la costa cantábrica española y Francia.
Según la sentencia murieron o se vieron afectadas entre 115.000 y 230.000 aves marinas, y un sin fin de organismos marinos. Las investigaciones científicas se interrumpieron poco después por falta de dinero y no se ha vuelto a bajar al Prestige desde el año 2007.
Foto: Christophe SIMON / AFP
O recurso do goberno central ao veto de pesca de fondo en case un cento de areas mariñas protexidas xa foi presentado esta tarde e tanto armadores, confrarias como politicos amosáronse satisfeitos porque España cumpriu co prometido.
Tamén falaremos dos problemas na sanidade onde a falta de médicos unida ao aumento de pacientes con enfermidades respiratorias complican a situación nos servizos de urxencias
Cuando el Prestige emitió la señal de socorro, la estrategia del Gobierno central y de la Xunta fue clara: remolcar el barco lo más lejos posible. El mensaje que transmitió fue que el riesgo de marea negra era bajo. Pero el buque, herido de muerte, no aguantó una travesía de más de 400 kilómetros con constantes cambios de rumbo, y naufragó a 250 kilómetros de la costa de Finisterre.
Han pasado dos décadas del desastre del Prestige y todavía en algunas zonas se puede ver la huella que dejó la marea negra, y eso que la costa gallega se recuperó, en general, antes de lo esperado. El impacto de la catástrofe dejó 63.000 toneladas de fuel derramadas y casi 3.000 kilómetros de costa impregnados. La marea negra paralizó la actividad pesquera de miles de personas.
¿Como se atende un punto de atencón continuada senmédico? É unha pregunta que moitos enfermeros están a verse obrigados a responder, e ue non semella que vaia ser algo puntual. A xerencia da área sanitaria de Pontevedra o Salnés, apunta a reforzos con máis enfermeros e a unha formación específica de 3 horas sobre emerxencias pra este tipo de santiarios
Unha resposta á falta de facultativos coa que non concordan dende o sindicato de enfermería SATSE, que lembra que se loitou moito pra conseguir que os equipos deste tipo de centros conten con médico e enfermeiro.
E a piques de inicairse o pico de enfermidades respiratorias, o sergas non prevé reforzos, senón suspensión da actividade programada, se a presión asistencial se incrementa
- Normalidade en estradas portos e polígonos no primeiro día de convocatoria de paro do transporte
Non houbo incidencias nin piquetes reseñables nunha xornada cun forte dispositivo de vixilancia, e escaso seguemento do paro entre os transportistas galegos
- Satisfacción no sector pesqueiro e político pola presentación por parte do goberno do recurso contra o veto á pesca de fondo
Baséase en que a decisión da comisión se adoptou sen ter en conta a información científica dispoñible e que non tivo en conta que os artes fixos de fondo non interfiren cos ecosistemas mariños.
- 5.500 sinaturas polo indulto de Xesus ANxo Lopez Pintos
O ex secretario comarcal da CIG; condenado por agredir a un axente durante as protestas do naval de 2012, recibe o apoio de tódolos sindicatos galegos
- A cadena de conxelados Hiperxel está o borde do concurso de acreedores.
Máis de 300 empregados á espera da decisión que tome o seu principal proveedor, Iberconsa, que tería que participar con dous millóns de euros no plan de restructuración da débeda
As novas da provincia de Ourense presentadas por Marta Landeira e Carlos Cerecedo
Xosé Manuel García dirige este programa especial desde el Parador de Muxía ubicado en Lourido, justo enfrente del pueblo... en línea recta la punta de a Barca y más lejos Cabo Vilán. A nuestros pies la bahía, la playa de Lourido y la del Coído, la primera a laque llegó el chapapote del prestige.