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Portos, áreas loxísticas ou polígonos amencen hoxe con máis vixilancia ante os anunciados paros no transporte, que en Galicia secundan os asociados na Plataforma nacional. Denuncian o incumprimento da lei que prohibe traballar a perdas. Está por ver o impacto porque o sector acusa ás grandes empresas de presionar ós camioneiros para que non deixen de traballar hoxe. As asociacións maioritarias galegas desvincúlanse da folga.

As estradas déixannos un accidente con tres feridos na AP-9 cerca de Miño. Foi provocado por un turismo que circulaba en sentido contrario, e que segundo confesou a Garda civil se confundiu na entrada.

Nos deportes, o Arenteiro elimina ó Almería. O equipo do Carballiño volverá a enfrontarse a un primeira na próxima ronda á que avanzaron tamén Pontevedra e Celta.

No tempo, comezaremos a semana nunha situación intermedia entre altas e baixas presións, agardando a chegada dunha nova fronte na madrugada do martes.
 

Nacho Castro, gerente de la Cofradía de Pescadores de Muxía, fue voluntario durante la catástrofe del Prestige y resume aquellos días con una frase: "La eterna lucha de David contra Goliat". "Recuerdo la desesperación: accedías a una zona de limpieza, limpiabas hoy y mañana te encontrabas otra vez con la misma situación", explica en el informativo 24 horas. Castro cree que la costa pudo recuperarse gracias a los cientos de miles de voluntarios: "Por Muxía pasaron 160.000 personas". Y asegura que muchas movilizaciones sociales han surgido del espíritu de 'Nunca máis', como las de la guerra de Irak o incluso el 15-M. Respeco a si hemos aprendido de aquella catástrofe, Nacho lo tiene claro: "Tenemos que hacer un cambio drástico de las energías derivadas de los fósiles a energías verdes. Tenemos la obligación moral de entregarle esta tierra en mejores condiciones a nuestros hijos".

Se cumplen 20 años del accidente del Prestige. Fue una de las mayores catástrofes ecológicas de la historia. El buque terminó vertiendo 63.000 toneladas de fuel. Tiñó de negro la costa gallega con el llamado chapapote. Miles de voluntarios de todo el país se volcaron para limparlo. Nació el movimiento Nunca Maís como respuesta a una cuestionada gestión política.

FOTO: Imagen de archivo de un voluntario mostrando un cangrejo manchado de chapapote en 2002. EFE

Domingo, 13 de novembro. Nun día coma hoxe de hai 20 anos o Prestige iniciaba o seu tráxico periplo polas costas galegas. Era o inicio dunha Marea Negra destinada a escribir moitas páxinas da historia de Galicia.

E hoxe, dúas décadas despois, acto de lembranza e homenaxe ós voluntarios en Camariñas, coa participación da portavoz do Goberno, Isabel Rodríguez.

Seguen vixentes tamén as reclamacións de Nunca Máis, que este mediodía volvía pedir que se baixe ó pecio para comprobar o seu estado. Alí aínda se almacenan máis de mil toneladas de fuel.

Contra as dúas menos vinte imos lembrar, a través dunha ampla reportaxe, o accidente e os primeiros días da catástrofe.

Polo demais, estamos pendentes do inicio esta próxima medianoite da folga de transportistas, que a Galicia chega co sector dividido

Viaxamos vinte anos atrás para recordar a historia do Prestige, desde que o 13 de novembro do 2002 marcou para sempre a historia de Galicia. Un percorrido sonoro polos días claves da catástrofe. Unha reportaxe de Andrea Oca e Xaquín Maceiras.

Os actos polo vixésimo aniversario do accidente do Prestige centran boa parte da actualidade esta fin de semana. O BNG estivo este mediodía en Camariñas. Mañá será a quenda do acto institucional, coa portavoz do Goberno, Isabel Rodríguez.

Tamén se cumpren 20 anos da condena a ENCE por delito ecolóxico. Unha sentenza que a Asociación en Defensa da Ría celebra hoxe en Pontevedra.

No tempo da entrevista imos falar con Ofelia Rey, catedrática da Universidade de Santiago que vén de recibir o Premio Nacional de Historia de España

O Goberno presentará o lúns o recurso contra o veto a pesca no Atlantico Norte. Confirmouno esta tarde o Ministro de Agricultura de agricultura, Luis Planas, quen anunciou ademáis negociacións con Europa pra revisar a norma, a partir de decembro.

De novo Xuízo do Alvia. Hoxe co responsable de ADIF que asinou o proxecto que desconectaba o sistema automático de freado no tramo en que descarrilou o tren, Juan Antonio Sánchez Corrales.

Eladio Argibay trabajaba en una librería convencional, pero decidió apostar por un proyecto propio. Desde hace 5 años, se dedica a vender libros en los lugares más inaccesibles de Galicia. Visita pueblos y aldeas e instala su puesto ambulante en mercadillos y ferias. Aunque mayoritariamente vende libros de segunda mano, otro de sus secretos es ofrecer productos rebajados para atraer al público jubilado o de menor poder adquisitivo. Nos cuenta su historia en el Día de las Librerías

Informa Sonia Castelani.


"Cuando sucedió no había un inventario de recursos ni de ecosistemas marinos realizado por la Xunta, por tanto no había ningún punto de referencia para definir el impacto ambiental en el medio marino. Lo triste es que ahora tampoco lo hay, si volviera a suceder", denuncia Xaquín Rubido, portavoz de Nunca Máis en Hablando Claro . Rubido sostiene que es posible que se repita otra tragedia del Prestige : "La normativa europea, que es más estricta, solo afecta a los buques que tocan puerto de la UE, el riesgo sigue existiendo. Además una parte de ese transporte marítimo está bajo banderas de conveniencia", ha explicado en el programa de La 1 en el que también ha recordado el nacimiento de la asociación.

Foto: EFE/Salvador Sas

Lola Godar tenía 42 años el 13 de noviembre de 2002 y, aunque en ese día no lo pensaba, ahora sigue trabajando. "Lo primero fue plantar nuestra tarea de marisqueo, ir a la lonja, coger cacharros e ir a limpiar, creíamos que nos íbamos a quedar sin nuestro puesto de trabajo", ha recordado la mariscadora en Hablando Claro sobre la tragedia del Prestige .

Foto: ARCHIVO/EFE/Salvador Sas/pdm