Molts comerços mostren ja als seus aparadors el cartell de "Rebaixes". I és que després d'una campanya de Nadal fluixa, els petits establiments i botiguers esperen augmentar les vendes. Segons Comertia, la facturació pot ser superior si es compara amb el 2020, any prepandèmia.
El sector considera aquesta campanya necessària i bàsica per recuperar part de les vendes que no s'han fet durant aquestes festes. Han estat unes setmanes dures pel comerç a causa de la variant òmicron i les noves restriccions. Per aquest motiu, confien a donar sortida als estocs i que la gent perdi la por a sortir al carrer i vagi a les botigues. David Sánchez, president de Comertia, ha apuntat que "serà una campanya positiva".
Molts petits comerciants, com ja passa fa anys, es queixen que les rebaixes estiguin liberalitzades i que els grans establiments facin descomptes pràcticament tot l'any. Prosper Puig, vicepresident de Barcelona Comerç, ha emplaçat a fer una reflexió conjunta perquè el consumidor tingui il·lusió quan comenci la campanya de rebaixes.
Segons estimacions de la companyia de recursos humans ADECCO, les rebaixes d'enguany ocuparan a Catalunya més de 28.000 treballadors, gairebé un 10% més que el mateix període de l'any passat | Àlex Cabrera