Enlaces accesibilidad
arriba Ir arriba

Non dan descanso os lumes forestais esta semana e cada noite nos deixa escenas de lapas rodeando casas e amezando núcleos de poboación.
Na parroquia de Saiar en Caldas de Reis houbo que declarar a alerta dúas e arrasou xa 250 hectáreas e o lume chegou ao concello de Vilagarcía. O outro punto de risco está en Boiro, na parroquia de Cures, nun lume no que arderon alomenos un cento de hectáreas de monte.

Mentras no SERGAS houbo relevo na xerencia. José Flores deixa o cargo e pasa a ocuparse da área de Pontevedra O Salnés. Todo parece indicar que a crise na Atención Primaria estea detrás destes cambios.

E no tempo, Galicia regresa á situación anticiclónica marcada polo vento do nordés o que deixará ceos parcialmente anubrados na metade norte e nubosidade de tipo alto no resto.

El fuego de Verín, Ourense, ya no es una amenaza para los vecinos, aunque esta tarde el aire ha levantado algunas llamas de un incendio que ya ha llegado a las casas. Hay varios vecinos que han sufrido pérdidas, pero ya han podido volver a sus casas para valorarlas. Por unas horas se cortaron algunas carreteras ante el peligro de unas llamas que, según la Xunta, han sido intencionadas. Los medios aéreos y terrestres siguen trabajando sobre el terreno para apagar un incendio que ya ha arrasado 600 hectáreas.

Foto: AFP / MIGUEL RIOPA

El navegante francés Laurent Camprubi aguantó dieciséis horas en su velero volcado con apenas "treinta o cuarenta centímetros de aire" hasta que el equipo de Salvamento Marítimo logró su rescate, en una actuación casi milagrosa y en la que el afectado solo pensaba en "sobrevivir".

El pasado lunes, a las 20 horas, volcó el Jeanne Solo Sailor a 14 millas al noroeste de las islas Sisargas, en Malpica (A Coruña), con un único tripulante a bordo, de 62 años, cuyo paradero se desconocía.

De inmediato, este navegante experto activó la baliza de emergencia y antes de la noche escuchó por primera vez al helicóptero de Salvamento Marítimo. Fueron horas de máxima angustia por ambas partes, pero, afortunadamente, ha acabado con final feliz.

Los peores incendios están ahora en Galicia, pero otros, como el de Sierra Bermeja (Málaga) o los de Sierra Culebra (Zamora), han convertido este verano en uno de los más graves y en el que más hectáreas ha quemado el fuego en años. En Valdeorras, en Ourense, está el único equipo en España que trabaja sobre el terreno justo después de un incendio. Este grupo de ocho personas se centra en mirar al suelo. Lo analizan palmo a palmo para analizar el riesgo de erosión y evitarla. Foto: EFE

La presencia de más de una decena de focos es el indicador de que ha sido intencionado. Por las imágenes que muestran cómo se van prendiendo, creen que alguien lo hizo desde un coche.

El incendio empezó simultáneamente en diez puntos diferentes. Ha arrasado 600 hectáreas y ha obligado a cortar la autovía y la carretera nacional  duarante unas horas. Varias familias tuvieron que ser desalojadas y esta mañana han podido regresar a sus casas. Aunque no hay peligro en los núcleos habitados, los medios siguen trabajando para extinguir el incendio en zonas de difícil acceso.
 

Vai retornando á calma a Verín, que pasou a noite cercada polo lume despois de que xurdiran ata 10 focos distintos nuns minutos. Centos de hectáreas víronse arrasadas, veciños que durmiron fóra das súas casas... a pesar da velocidade á que correron as chamas non hai que lamentar danos persoais, ainda que sí materiais e naturais.

O lume tamén volveu poñer en alerta ós veciños de Arbo, en Pontevedra, e noutras localidades de Galicia. Mentres, os afectados polos grandes incendios do mes pasado limpan escorrentías de cinza polas treboadas.

Ya han logrado perimetrar el incendio declarado el miércoles en Verín, en Ourense. Un fuego que ha provocado cortes en carreteras, desalojos y ha arrasado ya con 600 hectáreas. La Xunta asegura que ha sido intencionado y que un coche se fue desplazando provocando hasta diez focos. Los vecinos evacuados han podido volver a sus casas. También siguen activos los incendios de Arbo en Pontevedra que han afectado a 500 hectáreas más.

El incendio de Verín,  en Ourense, ha calcinado ya cerca de 600 hectáreas.  En Las Mañanas de RNE, Gerardo Seoane, alcalde del municipio,  informa de que lo peor del fuego ya ha pasado. Las llamas obligaron ayer a desalojar algunas viviendas y se cortó tanto la autovía A-52 como la carretera N-525 a su paso por Verín. Seoane afirma que el incendio fue intencionado y que estaba preparado “para colapsar los medios de extinción” y explica que “se ven focos independientes y eso no es casual. Ha sido estudiado por alguien que sabe dónde están los puntos de observación.”

O partido popular fixo valer a súa maioría no parlamento galego esta mañá, nun pleno extraordinario que deu o visto e prace ó novo teito de gasto. Aumenta un 8.2%, pero a oposición lembralle que a inflación xa subiu un 6%, o que desvirtuaría ese dato histórico. BNG e PSOE piden que o goberno galego se centre noutras prioridades, coma o gasto sanitario ou social, fronte á rebaixa do IRPF que anunciaba hoxe o conselleiro

- O goberno galego cualifica de sorpresa as medidas de aforro enerxético presentadas polo goberno central.

Lamentan que non foran consensuadas, e mesmo cren que invaden competencias autonómicas. O presidente da Xunta califícaas de propaganda, ainda que as acatará

- Valoración positiva entre os traballadores forestais da nova norma estatal de loita contra o lume

O Real decreto recolle varias das súas demandas históricas, como é a obriga de planificar a campaña con antelación, e a asignación ó dispositivo de medios profesionalizados e etables

- Un lume con tres focos simultáneos en Maceda, en Ourense, arrasa 150 hectáreas

As altas temperaturas tamén agravan a seca. En Vilar de Barrio, en OUrense, preparan un inventario de piscinas, con drons, pra detectar usos non permitidos, como o enchido de piscinas.

- Despois de meses de conflicto, e denuncia nos xulgados, ábrese o diálogo na área sanitaria Pontevedra- O Salnés

O xerente comprometese cos sindicatos médicos a un cambio no equipo directivo e un plan de choque que analice medios e persoal pra garanti-la atención sanitaria

Un novo lume forestal chama a nosa atención arestora da mañá.
Trátase do que se declarou a pasada noite en Maceda e que xa leva queimadas 20 hectáreas. Traballase intensamente na súa extinción.
A Xunta anunciou que os afectados pola vaga de lumes do Courel e Valdeorras das pasadas semanas contarán con oficinas específicas para poder pedir as axudas.

No económico, os datos do paro apuntan a certa ralentización no crecemento do emprego malia que Galicia foi unha das oito comunidades nas que se reduciu ainda no mes de xullo.

E este mércores remiten un pouco as altas temperaturas e mesmo poden caer chuvascos treboentos xa pola tarde.